Binnen 30 seconden desinfectie van bagage op vliegvelden

Illustratie van het AirFort-bagage desinfectiesysteem van WarpUV.  Afbeelding met dank aan WarpUV

Naast de röntgenapparatuur die onze bagage op elke luchthaven ter wereld inspecteert, kunnen we binnenkort machines verwachten voor desinfectie van handbagage en ingecheckte koffers.

De Israëlische start-up WarpUV is van plan dit jaar AirFort-machines te leveren om luchthavens te helpen de verspreiding van bacteriën en virussen te voorkomen, meldt ISRAEL21C.

De AirFort-technologie van WarpUV is intern ontwikkeld en getest in het laboratorium voor microbiële pathogenese van de Universiteit van Tel Aviv, onder leiding van prof. Anat Herskovits. Ze is ook hoofd microbiologie van WarpUV.

Het duurt minder dan 30 seconden voordat AirFort’s eigen 3D-array van ultraviolette lichten oppervlakteverontreiniging van handbagage en ingecheckte tassen, persoonlijke spullen en extra grote tassen en pakketten desinfecteert voordat ze een terminal of het vrachtruim van het vliegtuig binnengaan.

Mogelijke blootstellingsbron

De Amerikaanse ministeries van Binnenlandse Veiligheid, Transport en Gezondheid en Human Services hebben gezamenlijke richtlijnen uitgevaardigd die handbagage, bagage en bagage categoriseren als een biologisch gevaar.

De European Union Aviation Safety Agency (EASA) en de International Air Transport Association (IATA) hebben eveneens deze items geclassificeerd als een risico op besmetting en niet alleen gerelateerd aan Covid-19.

Volgens de Amerikaanse Centers for Disease Control and Prevention is het algemene risico voor bagage-afhandelaars laag, maar “mogelijke bronnen van blootstelling kunnen oppervlakken zijn die worden aangeraakt of gehanteerd door een persoon met Covid-19 of door het aanraken van uw mond, neus of ogen. “

Inzet op 5 luchthavens

AirFort-units worden geïnstalleerd in combinatie met bestaande röntgenapparatuur voor bagage en op de inkomende bagagetransportband en inkomende controlepunten.

Luchthavens kunnen de apparaten rechtstreeks kopen via een purchase and service level agreement (SLA) of kiezen voor een Machine as a Service (MaaS) -model waarbij de luchthaven een kleine vergoeding per passagier in rekening brengt die kan worden gedekt door een kaartentoeslag.

Voor meer informatie klik hier

Ontvang gratis onze nieuwsbrieven!

Advertentie (4)