Israëlisch bedrijf komt met cyberoplossingen om je auto veilig te houden

Foto C2A

De opkomst van zelfrijdende auto’s en met internet verbonden voertuigen zorgt voor een nieuwe generatie slim vervoer – en miljoenen nieuwe doelen voor hackers.

Stel je voor dat de radio in je auto op mysterieuze wijze van station wisselt terwijl je rijdt. Of erger nog, je trapt op de rem maar je kunt je auto niet stoppen. Dergelijke potentieel ontwrichtende en dodelijke incidenten vormen een toenemende bedreiging voor automobilisten.

Nu elke auto een computer op wielen wordt, is cyberbeveiliging net zo belangrijk voor de veiligheid van passagiers als veiligheidsgordels en airbags. Het Israëlische bedrijf C2A gelooft dat zijn technologie auto’s zal beschermen tegen zelfs de meest geavanceerde hackers en is het ook ontworpen om te passen bij de computersystemen in de auto die worden ontwikkeld door de grote autofabrikanten.

C2A’s Autosec- systeem, onthuld in oktober, biedt een platform voor autofabrikanten en leveranciers van auto-onderdelen om de beschermingen en kwetsbaarheden in hun technologie bij te houden, zodat ze ervoor kunnen zorgen dat hun auto’s – en honderden onderdelen – veilig zijn voor cyberaanvallen.

Volgens een rapport van Upstream Auto , een Israëlisch cyberbeveiligingsplatform voor de automobielsector, is het aantal gemelde hackincidenten in de automobielsector tussen 2016 en 2019 verzevenvoudigd. Hoewel incidenten zoals het op afstand overnemen van de besturing of remmen van een voertuig grotendeels beperkt blijven tot cyberbeveiligingslaboratoria en experimenten, omvatten incidenten in de echte wereld autodiefstallen door het hacken van keyless entry-systemen, datalekken en onderbrekingen van navigatieplatforms.

Volgens het bedrijf biedt AutoSec ​​OEM- en Tier 1-leveranciers volledige cyberveiligheid voor alle automodellen, naast het dekken van de cyberbeveiligingsbehoeften voor de volledige levenscyclus van een voertuig. C2A heeft ook een cyberhub ontwikkeld die een gestroomlijnd beheer van elke fase – risicobeoordeling, planning, beleidsvorming en handhaving – met slechts een paar klikken mogelijk maakt.

“Een auto wordt in feite een datacenter op wielen, dus net als al het andere zijn er risico’s voor hackers die ermee interfereren”, zei Ben Ellencweig, partner en mobiliteitsexpert bij McKinsey, die uitlegde dat de meeste auto’s die tegenwoordig worden gemaakt, tot op zekere hoogte met de buitenwereld zijn verbonden via sensoren, Bluetooth en internet aan boord. “Dit zijn geen bedreigingen die de auto-industrie zichzelf kan toestaan. Dit gaat uiteindelijk over veiligheid.”

erwacht dat de wereldwijde cyberbeveiligingssector voor de automobielsector in 2030 in waarde zal verdubbelen tot $ 9,7 miljard .

“Een auto wordt in feite een datacenter op wielen, dus net als al het andere zijn er risico’s voor hackers die ermee interfereren”, zei Ellencweig, die uitlegde dat de meeste auto’s die tegenwoordig worden gemaakt, tot op zekere hoogte met de buitenwereld zijn verbonden via sensoren, Bluetooth en internet aan boord. “Dit zijn geen bedreigingen die de auto-industrie zichzelf kan toestaan. Dit gaat uiteindelijk over veiligheid. “

Incidenten zullen naar verwachting toenemen, vooral omdat de markt meer elektrische voertuigen, gedeelde mobiliteitsapps zoals Uber en Gett en uiteindelijk zelfrijdende voertuigen ziet, zei Ellencweig. En bescherming is ingewikkeld omdat auto’s honderden onderdelen en kwetsbare punten hebben.

Maar terwijl autofabrikanten, technologiebedrijven en startups racen om oplossingen te bieden, gelooft C2A dat het Autosec- platform uniek is omdat het, in plaats van individuele onderdelen van auto’s te beveiligen, een manier biedt om het hele voertuig te beveiligen, van de productie tot het einde van zijn dagen op de markt. weg.

“We bieden geen widget, een oplossing voor een bepaald probleem, maar we proberen de markt een allesomvattende oplossing te bieden”, zei Dick.

Dick is een van Israëls meest succesvolle hightechondernemers. Hij was mede-oprichter van NDS, de in Jeruzalem gevestigde pionier op het gebied van tv-signaalversleuteling die eerst werd verkocht aan Rupert Murdoch’s News Corp. en vervolgens aan Cisco voor $ 5 miljard. Andere leden van het C2A-team waren eerder bij Argus, een ontwikkelaar van voertuigcybersecurity die in 2017 werd overgenomen door Continental, een Duitse transporttechnologie-gigant, voor een gerapporteerde $ 430 miljoen.

De Autosec-technologie stelt autofabrikanten ook in staat om cyberbeveiligingsproblemen in alle delen van hun voertuigen doorlopend op te sporen en onmiddellijk en automatisch software-updates en patches voor kwetsbaarheden te coördineren.

Beveiligingsbedreigingen
“De kern van de missie van C2A is om ervoor te zorgen dat de auto-industrie echt veilig is en dat zowel bedrijven als chauffeurs worden beschermd”, aldus Nathaniel Meron, Chief Product and Marketing Officer van C2A. Uit een bedrijfsenquête onder vooraanstaande autofabrikanten en leveranciers bleek dat het hen meer dan drie weken kostte om een ​​grondige risicobeoordeling van beveiligingsbedreigingen voor hun software uit te voeren. “Met AutoSec ​​duurt risicobeoordeling een kwestie van seconden”, schreef Meron in een recente blogpost .

De meeste andere oplossingen hebben alleen betrekking op afzonderlijke componenten, zoals het entertainmentplatform van de auto of het sleutelloze toegangssysteem, waardoor het voor autobedrijven moeilijk wordt om cyberbeveiliging voor de hele auto te integreren en te volgen, legt Dick uit. Door het gebrek aan integratie is het bijhouden van kwetsbaarheden of het reageren op gemelde beveiligings- en datalekken omslachtig en tijdrovend.

De vraag naar de technologie is al groot, zei hij, deels vanwege nieuwe cybersecurity-voorschriften voor voertuigen van de overheid en de industrie. De voorschriften van de Verenigde Naties die cyberveiligheidsmaatregelen in voertuigen vereisen, zullen in 2021 in werking treden in de Europese Unie en veel Aziatische landen, waaronder Japan en Zuid-Korea. De VS is niet inbegrepen, maar het zal moeten voldoen als het op die plaatsen auto’s wil verkopen of produceren. De International Organization for Standardization , een wereldwijde groep waarvan de VS lid is, ontwikkelt ook eisen voor cyberbeveiliging in voertuigen.

Autofabrikanten “weten dat het verplicht zal worden en ze weten dat ze zich eraan zullen moeten houden”, zei Dick. En net zoals autokopers crash-veiligheidsrapporten over auto’s lezen, zullen ze ook cyberbeveiligingsfuncties als even belangrijk gaan beschouwen, zei hij.

“Dit is een veiligheidsindustrie,” zei Dick. “Eindgebruikers maken zich zorgen over cyberveiligheid.”

C2A wordt ondersteund door de in Israël gevestigde venture-investeerders More Ventures, OurCrowd en Maniv Mobility. Hoewel het bedrijf weigert over zijn klanten te praten, kondigde het in april een ontwikkelingspartnerschap aan met AUTOSAR, een wereldwijd auto-consortium dat bestaat uit BMW Group, Bosch, Continental, Daimler, Ford, GM, PSA Group, Toyota en Volkswagen.

“De deelname van C2A is de eerste en enige keer dat een Israëlische startup een partnerschap aangaat met de alliantie, en plaatst C2A Security als een cybersecurity-bijdrager aan het consortium”, aldus het bedrijf.

Hij verwacht dat de wereldwijde cyberbeveiligingssector voor de automobielsector in 2030 in waarde zal verdubbelen tot $ 9,7 miljard.

Hoewel het bedrijf weigert over zijn klanten te praten, kondigde het in april een ontwikkelingspartnerschap aan met AUTOSAR, een wereldwijd auto-consortium dat bestaat uit BMW Group, Bosch, Continental, Daimler, Ford, GM, PSA Group, Toyota en Volkswagen.

“De deelname van C2A is de eerste en enige keer dat een Israëlische startup een partnerschap aangaat met de alliantie, en plaatst C2A Security als een cybersecurity-bijdrager aan het consortium”, aldus het bedrijf.

Ontvang gratis onze nieuwsbrieven!

Advertentie (4)