Bamba binnenkort te koop in iedere supermarkt in de VS en Europa?

Bamba - Osem - NestleOsem-CEO Avi Ben Assayag heeft een droom. Hij wil dat Bamba – de razandpopulaire snack van de Israelische voedselfabrikant Osem – in alle supermarkten in de Verenigde Staten en Europa verkrijgbaar zal zijn. Dat zei Ben Assayag tijdens de opening van een gloednieuwe fabriek in de Israelische stad Kirjat Gat.

Sinds deze maand is Bamba al verkrijgbaar in alle Wallmart supermarkten in de Verenigde Staten. Osem hoopt dat Bamba spoedig ook in andere supermarkten verkrijgbaar zal zijn, waaronder in Nederland.

In de nieuwe fabriek worden nu 1 miljoen zakken Bamba per dag geproduceerd, en indien de vraag toeneemt, kan dat worden uitgebreid tot circa 1,5 miljoen zakken Bamba per dag.

Bamba wordt gezien als een relatief gezonde snack. Bamba is gemaakt met slechts vier ingrediënten: pinda’s, maïs, palmolie en zout. En het is vrij van bewaarmiddelen, kunstmatige kleuren en smaken.

Nadat het Amerikaanse National Institutes of Health (NIH) Bamba in januari 2017 heeft aanbevolen voor baby’s met allergische neigingen, als preventie om het risico op het ontwikkelen van een pinda allergie tegen te gaan, is er veel belangstelling van de Amerikaanse producent voor Bamba. De Amerikaanse Food and Drug Administration gaf vervolgens toestemming om op bepaalde producten met pinda’s deze aanbeveling te zetten, Bamba inclusief.

Sinds 1995 heeft Nestlé Zwitserland een steeds groeiend belang genomen in Osem. Sinds 2016 is de Israelische voedselproducent volledig in handen van Nestlé.

Osem-Nestlé voorzitter Dan Propper zei tijdens de ceremonie: “Toen we 55 jaar geleden Bamba uitvonden, dachten we niet dat dit het populairste tussendoortje in Israël zou worden en ook niet dat ons product grote buitenlandse belangstelling zou opwekken. Bamba is door de jaren heen constant vernieuwd en de baby op het zakje, wat een bekend Israëlisch pictogram is geworden, is een enorm succes in Israël en nu ook in het buitenland. We hebben vandaag een nieuwe fabriek geopend en brengen  en blijven investeren in de ontwikkeling van onze producten, met name om de wereldwijde verkoop van Bamba te vergroten.”

Advertentie (4)