NIIO, het Israelische bedrijf dat voor een revolutie in de kunstwereld zorgt

Niio, gevestigd in Tel Aviv, stelt klanten zoals Marriott in staat om uit gecureerde collecties van digitale kunst te kiezen van 1500 kunstenaars, galeries, bibliotheken en verzamelaars en krijgen daardoor via een maandelijks abonnement een frequent bijgewerkte videocast op aangesloten weergaveapparaten, schrijft Israel21C.

“Andere contentsectoren zijn digitaal geworden: muziek op iTunes, films op Netflix en boeken op de Kindle. We zagen dezelfde mogelijkheid voor kunst “, zegt mede-oprichter en CEO Rob Anders, een Londenaar laatste 20 jaar in Israël woont.

“Niio verandert de manier waarop mensen kunst gebruiken in hotels, openbare ruimtes, kantoren, zorginstellingen, winkelcentra en restaurants. We veranderen binnen- en buitenmuren in levende doeken die verbonden zijn met kunstenaars en galerieën over de hele wereld. ”

Er is geen beperking op grootte. Afgelopen Kerstmis plaatste Niio in Hong Kong’s Victoria Harbour  schermen van 70 meter voor een dynamische buitententoonstelling die in 2019 een Lux Magazine Travel & Tourism-award won voor het Best Creative Lighting-programma in Azië.

Gedeelde werkplek provider Meet in Place heeft Niio-displays geplaatst in vergaderruimten op de zes locaties in New York, Londen en Tel Aviv. Op geniale wijze kan hetzelfde ingelijste scherm ook worden gebruikt voor bedrijfspresentaties.

In de hotel wereld zijn Marriott, Crowne Plaza en de Fattal hotelketens inbegrepen, evenals de boetiekhotels Norman en Rothschild 22 in Tel Aviv. The Norman heeft Niio-collecties die worden geprojecteerd in de lobby, tuinen, bar en op debuitenmuren en zal het eerste hotel zijn dat Niio digitale kunst installeert in elke kamer.