Israël bereidt zich voor op voorzichtig terugkeer van het toerisme

Capernaum aan het Meer van Tiberias. Screenshot YouTube

Het jaar 2020, dat begon met optimisme voor weer een recordjaar voor inkomende toeristen aankomsten naar Israël en een voortzetting van het momentum van record aantallen bezoekers aan het land, eindigde met gesloten lucht en, voor het eerst in Israël, een verbod op toeristen uit het buitenland.

Het afgelopen jaar kwamen ongeveer 850.000 toeristen naar Israël een daling van 81,3% in vergelijking met 2019. De toeristenindustrie, waar tientallen miljarden shekels in wordt omgezet, werd het hardst getroffen door de coronavirus crisis. Bijna 200.000 mensen die in het toerisme werkzaam waren, verloren hun levensonderhoud, en sommigen verloren zelfs hun levenswerk.

Nu de vaccinatiecampagne van Israël in hoog tempo aan de gang is, anticipeert het ministerie van Toerisme voorzichtig op de terugkeer van de buitenlandse bezoekers in de lente en heeft het een werkplan opgesteld om de noodzakelijke infrastructuur te behouden en klaar te zijn voor de dag na de pandemie.

Het plan omvat aanpassing aan het corona tijdperk in alle gebieden die vallen onder de activiteiten van het ministerie, zoals marketing, infrastructuur en de toeristische ervaring. Dit alles onder voorbehoud van de beperkingen die worden opgelegd door het ontbreken van een goedgekeurde staatsbegroting.

“We werken al samen met het ministerie van Volksgezondheid aan een exit plan voor de toeristenindustrie. Het plan zal zekerheid scheppen en het zal werken volgens het principe dat degene die het meest getroffen zijn in voorgaande tijden als een van de eersten zullen openen als we lockdown verlaten. Samen met dit alles werken we aan een plan om de kosten te verlagen waarvan zowel eigenaren van toeristen accommodaties als ook consumenten zullen profiteren’, zie minister van Toerisme Orit Farkash-Hacohen.

Gezien het belang van het behoud van de hotelinfrastructuur voor de Israëlische economie, promootte de minister van Toerisme de vrijgave van subsidies aan hoteleigenaren en verlaagde de voorwaarden voor onroerendgoedbelasting die van invloed waren op de toekenning van subsidies. De subsidies, in totaal 300 miljoen NIS (€75 miljoen), worden door het Ministerie van Toerisme in drie tranches gegeven, waarvan de laatste in mei 2021 zal worden verdeeld.

Het Ministerie van Toerisme heeft de voorwaarden gepubliceerd die zijn geformuleerd voor het ontvangen van de subsidie ​​waardoor ook kleine hotels meer hulp. Het besluit houdt rekening met de stijgende trend van het inkomend toerisme van de afgelopen jaren, die op zijn beurt heeft geleid tot een toename van de investeringen in de sector.

Het uitgangspunt op de marketingafdeling van het ministerie van Toerisme is dat, wanneer de lucht weer open gaat over de hele wereld, er hevige concurrentie zal zijn om elke toerist en dat de landen die als eerste zullen handelen, een voordeel zullen behalen.

Dienovereenkomstig heeft het ministerie een plan opgesteld om toeristen terug naar Israël te halen. Beginnend in het eerste kwartaal van 2020, met de verspreiding van de pandemie, heeft het ministerie veel acties ondernomen om de marketingkanalen die gedurende vele jaren werden gekoesterd, in stand te houden en om Israël als een aantrekkelijke toeristische bestemming te behouden in de hoofden van potentiële toeristen.

Met de hulp van de afdeling Digitale Technologieën en Informatie van het Bureau werden in 2020 74 webinars gehouden over onderwerpen die relevant zijn voor de promotie van toerisme naar Israël, waaraan vele duizenden agenten en senior figuren in de wereldwijde toeristenindustrie deelnamen. Het ministerie bleef ook deelnemen aan fysieke en virtuele beurzen in Europa, de VS en Azië. Tegelijkertijd vergrootte het ministerie zijn digitale activiteit in het buitenland en vooral op sociale netwerken: het afgelopen jaar kregen de social media-pagina’s van het ministerie 5,9 miljoen volgers.

Duizenden artikelen en nieuwsitems werden gepubliceerd in verschillende internationale media kanalen, die door tientallen miljoenen mensen over de hele wereld werden gezien. In het afgelopen jaar werkte de overzeese afdeling van de marketing administratie van het Ministerie van Toerisme samen met de Israel Cycling Academy, die voor het eerst deelnam aan de Tour de France, met het logo van het ministerie en de slogan Tel Aviv en Jeruzalem, Two Cities One Break.

Met de recente ondertekening van normalisatieovereenkomsten met de Verenigde Arabische Emiraten en Bahrein – bekend als de Abraham-akkoorden – heeft het ministerie een strategie ontwikkeld om inkomend toerisme uit die landen te bevorderen.

Tenslotte, en om het de gidsen gemakkelijker te maken, heeft het ministerie regels opgesteld die, in tegenstelling tot vroeger, de verlenging van een gidslicentie voor een jaar zonder enige voorwaarden mogelijk maken. Het ministerie heeft de gidsen ook vrijgesteld van de licentievergoeding voor 2021.

Ontvang gratis onze nieuwsbrieven!

Advertentie (4)