Door Israëlische gezichtsherkenning kunt u uw portemonnee thuis laten

Foto Preciate

Veel mensen die we kennen, hebben een favoriete eetgelegenheid bij hun kantoor. Zo favoriet zelfs dat ze alle ingrediënten in hun favoriete salade kunnen opzeggen en altijd zullen onthouden om te vragen om de koriander te vervangen en de uien over te slaan.

Maar hoe geweldig zou het zijn als ze hun aangepaste volgorde niet dag in dag uit hoefden op te zeggen? En niet eens een portemonnee hoeven te trekken om te betalen?

Deze realiteit geldt voor zo’n 100 mensen die genieten van een lunch een paar verdiepingen lager dan hun kantoor in de Israëlische kuststad Holon. Dit complex is ook de thuisbasis van Preciate, een Israëlische startup wiens zelfbedieningskiosken klanten herkennen en een naadloze en op maat gemaakte ervaring mogelijk maken, meldt ISRAEL21C.

‘Ik heb mensen zien gaan eten zonder portemonnee omdat ze er geen nodig hebben. Dat is best gaaf ”, zegt Eyal Fisher, medeoprichter en CEO van Preciate.

Fisher was voorheen het hoofd van de cyberdivisie-eenheid bij de prestigieuze eenheid 8200 van de Israëlische militaire inlichtingendienst. Hij kwam in de wereld van platforms voor klantbetrokkenheid nadat hij had gewerkt aan gezichtsherkenning voor toegangscontrole in de beveiligingsindustrie.

“We wilden iets doen dat ROI [return on investment] oplevert voor de klanten die het systeem kochten en niet alleen om de veiligheid of het gemak te verbeteren”, zegt hij over de reis. “We waren op zoek naar een markt die geen beveiliging is, die productief is en waarmee we veel meer geld konden verdienen. Zo kwamen we bij de detailhandel. “

Betaal per gezicht

Preciate, dat Fisher samen met de Israëlische techgigant Avi Naor oprichtte, heeft twee hoofdproducten.

Het eerste is een systeem dat terugkerende klanten identificeert door een camera in de winkel te plaatsen en te controleren of de persoon die binnenkomt een terugkerende klant is, en zo ja, wat ze eerder hebben gekocht en welke hulp ze nodig hebben. Die informatie gaat naar een speciale app op de telefoon van de verkoopmedewerker.

Preciate werkte samen met high-end bedrijven in de Amerikaanse mode-industrie voordat COVID-19 uitbrak, en slaagde er zelfs in om dit werk tot op zekere hoogte voort te zetten tijdens de pandemie.

Maar omdat regelgeving mensen ervan weerhield fysieke winkels binnen te gaan en het leiderschap van Preciate niet langer naar de VS kon reizen, draaide het bedrijf zich een beetje om zich te concentreren op zijn tweede product: betalen op gezicht.

Hier ontwikkelde het bedrijf een zelfbedieningskiosk die de klant herkent die er naar toe loopt en hem of haar een persoonlijke ervaring geeft. Traditionele kiosken, zegt Fisher, missen het door niet te weten wie er voor hen staat.

De zelfbedieningszuilen herkennen terugkerende klanten en geven ze een persoonlijke beleving. Foto met dank aan Preciate

“De kiosk weet niet wie je bent, dus je krijgt dezelfde informatie en dezelfde opties als ieder ander. Dat is onredelijk. Het is niet logisch dat ze je niet herkennen voordat je aan de klantreis begint, maar pas aan het einde ”, zegt hij.

“We maken identificatie en betaling mogelijk door middel van gezichtsherkenning, waardoor de klant een persoonlijke en prettigere ervaring krijgt. Het is contactloos; je hoeft geen creditcard of telefoon te voorschijn te halen ”, voegt hij eraan toe.

Klanten melden zich afzonderlijk aan voor elk restaurant dat ze bezoeken en die de service beschikbaar heeft.

“U meldt zich aan met één selfie, gemaakt op uw eigen telefoon. U hoeft geen app te downloaden, maar u hoeft alleen maar op een link te drukken, persoonlijke gegevens in te vullen, toestemming te geven en desgewenst betalingsopties in te voeren ”, zegt Fisher.

‘Laten we dit eens proberen’

Covid demonstreerde de noodzaak van ‘front-of-house’ kiosken in een tijd waarin klanten geen restaurants mogen betreden. En retailers in Israël, zegt Fisher, staan ​​open voor nieuwe mogelijkheden.

Foto Preciate

“Alle restaurants en retailers die ik heb ontmoet, passen technologieën en oplossingen heel snel toe”, zegt hij. “Bijna iedereen met wie ik spreek, zegt: ‘Laten we dit eens proberen.’ ”

Op basis van de nieuwe lunchgewoonten van Fisher’s buren in het zakencentrum van Holon, zijn klanten tevreden – ongeveer 700 mensen hebben zich aangemeld, 100 van hen gebruiken de service dagelijks en slechts één persoon heeft zich in de afgelopen drie maanden afgemeld.

“Niemand anders kan de betaalmethode gebruiken vanwege je gezicht, dus het is veiliger dan andere betaalmethoden”, merkt Fisher op. “Een portemonnee kan worden meegenomen; je gezicht kan dat niet. “

Op het moment van schrijven was Preciate zijn zelfbedieningskiosken aan het uitrollen naar een paar restaurantketens in Tel Aviv, die nu beginnen met het implementeren van de nieuwe service. Vooruitblikkend is Preciate van plan terug te keren naar de VS en zijn slimme zelfbedieningskiosken aan te bieden aan ‘fast’ restaurants daar.

“Daar brengen we de hoogste waarde in, omdat het aantal terugkerende klanten het grootst is”, zegt Fisher, erop wijzend dat mensen altijd naar dezelfde supermarkt of hetzelfde café terugkeren en meestal dezelfde items bestellen.

En toch zegt Fisher dat hij blij is met de aanvankelijke focus van Preciate op de Israëlische markt dankzij de coronaviruscrisis.

“Als je deze mooie kansen samenbrengt met de substantiële human resources die Israël biedt, is dat een hele mooie combinatie. Ik geniet erg van de kansen die het voor ons heeft gecreëerd ”, zegt hij. “Ik denk dat als er geen corona was geweest, we nauwelijks met Israël te maken hadden gehad, en nu is het een zeer positieve ervaring geweest.”

Voor meer informatie klik hier

Ontvang gratis onze nieuwsbrieven!