Israël Nieuws

Israëlische startup vindt het wiel opnieuw uit, maar niet op een manier die u verwacht

Een illustratie van het platte chassis van REE

Door verplaatsing van de motor, stuur, wielophanging en remmen naar de wielen van het voertuig, wordt een vlak, licht, veelzijdig chassis gecreëerd om de energie-efficiëntie in elektrische auto’s te verhogen.

De Israëlische startup REE heeft een ‘revolutionair’ nieuw ontwerp en uiterlijk onthuld voor elektrische voertuigen, waarin alle klassieke componenten van de auto – de motor, het stuursysteem, de remmen en de wielophanging – van onder de motorkap naar de wielen worden verplaatst, meldt Times of Israel.

Dit helpt bij het creëren van een volledig vlak chassis, zoals een skateboard, en dus daardoor veelzijdiger. Deze vorm helpt ook om het gewicht te verminderen, een essentieel onderdeel voor het succes van elektrische voertuigen.

REE’s aanpak plaatst de motor, stuurinrichting, ophanging, aandrijflijn, sensoren, remmen, thermische systemen en elektronica strategisch in de wielen. Hierdoor kunnen fabrikanten hetzelfde platform of autoframewerk gebruiken voor verschillende typen carrosserieën.

Dit zal de noodzaak voor meerdere platforms voor verschillende voertuigen elimineren, wat resulteert in “aanzienlijke besparingen”, aangezien het ontwerp en de validatie van elk platform traditioneel $ 20 miljard kost, aldus de firma.

Het “modulaire chassis” maakt 67 procent ruimte vrij en vermindert het voertuiggewicht met 33%, laten de gegevens die door het bedrijf worden getoond zien.

Hetzelfde platform kan worden gebruikt voor elk type voertuig: een krachtige auto die in minder dan 3 seconden 0-100 km / u kan rijden, een off-road SUV met geavanceerde actieve ophangingstechnologie, een robotaxi of zelfs een 10-tons truck , zegt het bedrijf in een verklaring.

REE zegt dat het al wereldwijd samenwerkt met “original equipment manufacturers”, evenals met Tier-1- en Tier-2-autobedrijven, waaronder Mitsubishi Corporation, Mushashi, Linamar, Tenneco en NXP.

Lees hier het hele artikel.

 

Reacties