CoronaTech Israël verzamelt alle informatie over virus gerelateerde innovatie

ter illustratie. Screenshot YouTube

Start-Up Nation Central (SNC) en HealthIL hebben een nieuwe webportaal gelanceerd voor onderzoek naar coronavirus gerelateerde innovatie in Israël en daarbuiten.

De website heet CoronaTech Israël en biedt zorgverleners, organisaties en bedrijven een platform om voorstellen te doen, oplossingen te zoeken en grensoverschrijdende samenwerkingsverbanden te organiseren. De site bevat ook informatie over online webinars, conferenties en hackathons.

Volgens SNC en HealthIL hebben is alle beschikbare informatie gebundeld op één website om het Israëlische bedrijfsleven, zorgverleners en organisaties kansen te geven de krachten te bundelen en de crisis te overwinnen.

De ‘informatie opslagplaats’ wordt aangedreven door gegevens van de Start-Up Nation Finder van SNC. Deze database biedt informatie over meer dan 6.500 Israëlische technologiebedrijven uit verschillende sectoren. SNC publiceerde vorige maand een uitgebreide directory met meer dan 80 Israëlische hightechbedrijven die technologische oplossingen bieden in de strijd tegen COVID-19.

Volgens Jeremie Kletzkine, VP Business Development bij Start-Up Nation Centraal (SNC) heeft de wereldwijde inspanning tegen het coronavirus geleid tot een tsunami aan informatie. “Veel daarvan is ongestructureerde of onnauwkeurige informatie”, zegt hij.

“Start-Up Nation Central wil een uitgebreide bron van betrouwbare en diverse informatie bieden aan ondernemers, investeerders, ontwikkelaars, technische professionals, gezondheidsfunctionarissen en onderzoekers: iedereen die op zoek is naar de meest actuele momentopname van het gebruik van technologie om verspreiding van het COVID-19 virus te bestrijden .”

Volgens Yael Ofir, uitvoerend directeur van HealthIL, kan zorg het beste verbeterd worden door middel van het delen van informatie en brainstormen. “Een professionele site, zoals de site die we hebben gemaakt, zal relevante spelers helpen een beter begrip te krijgen van wat werkt, wat niet werkt en wat het niet waard is om energie aan te verspillen. “

Advertentie (4)