WAZE sluit zich aan bij de wereldwijde strijd tegen het coronavirus

Foto : Waze

Als reactie op de COVID-19-uitbraak over de hele wereld heeft het in Israël gevestigde navigatie-app Waze, hun gemeenschap en netwerk van partners in zijn vrijwilligerscommunity, Waze for Cities-programma’s, adverteerders en anderen geactiveerd om de crisisrespons te ondersteunen.

De gegevens van Waze laten zien dat in de meeste landen over de hele wereld aanmerkelijk minder kilometers worden afgelegd. Wereldwijd rijden Waze-gebruikers 60% minder kilometers vergeleken met het daggemiddelde van februari voor een periode van twee weken (2/11/20 – 2/25/20).

“Ondanks de algehele daling van het aantal chauffeurs op de weg, is het duidelijk dat er nog steeds essentiële reizen moeten worden gemaakt die elke dag moeten worden gemaakt. Hoewel onze gegevens ons hielpen om de impact van COVID-19 op verkeerspatronen over de hele wereld beter te begrijpen, waren het onze gemeenschap en partners die ons hielpen te identificeren welke soorten informatie het meest nuttig zouden zijn op onze kaarten”, aldus Waze.

Waze, dat ook in Nederland actief is, heeft de volgende stappen gezet:

  1. Waze Map Editors en Waze Crisis Response-team ondersteunen momenteel 58 lande. Hun werk heeft ervoor gezorgd dat onze kaarten up-to-date blijven met wegafsluitingen, rode zones en meer, zodat chauffeurs veilig kunnen komen waar ze heen gaan.
  2. Waze heeft een COVID-19-bestemmingspagina gelanceerd. Met deze site kunnen lokale overheden de informatie die bewoners nodig hebben over wegafsluitingen, medische testcentra, voedseldistributielocaties en meer op onze kaart zetten.
  3. Waze heeft op basis van de behoeften van hun adverteerderspartners snel een nieuwe functie geïntroduceerd, om locaties te identificeren met drive-thru en stoeprand pick-up om gebruikers te laten weten waar ze toegang hebben tot producten, zoals voedsel en andere benodigdheden, met minimaal contact. Met Locatiepersoonlijkheden kunnen bedrijven unieke badges gebruiken om duidelijk te laten zien dat ze alternatieve ophaalopties bieden, terwijl chauffeurs gemakkelijk naar deze locaties kunnen zoeken, filteren en navigeren en voldoen aan de richtlijnen voor sociale afstand.
  4. Bedrijven die hun informatie moeten bijwerken, kunnen dit in een paar eenvoudige stappen doen of contact opnemen met ons ondersteuningsteam voor hulp.

Waze roept meer gebruikers en overheden op mee te helpen met de laatste updates van hun kaarten. “Hoe actueler de kaart, hoe meer chauffeurs we kunnen helpen”