Volgens Mastercard is Israël het beste land voor vrouwelijke ondernemers

Mastercard heeft Israël voor het eerst in de vierjarige geschiedenis van de ranglijst van het wereldwijde betalingsbedrijf gerangschikt als het beste land voor vrouwelijke ondernemers.

In de Mastercard Index of Women Entrepreneurs (MIWE) 2020 steeg Israël vanaf de vierde plaats in 2019 naar de eerste plaats.

De VS, Zwitserland en Nieuw-Zeeland kwamen dit jaar op de tweede, derde en vierde plaats, gevolgd door Polen, het Verenigd Koninkrijk, Canada, Zweden, Australië en Spanje op de ranglijst van 58 wereldeconomieën.

“Vrouwen over de hele wereld zijn onevenredig zwaar getroffen door de Covid-19-pandemie – maar liefst 87% van de vrouwelijke ondernemers zegt dat ze nadelig zijn getroffen,” zei Mastercard in een verklaring, waarin ze de ranglijst aankondigde. “Oververtegenwoordiging in sectoren die het zwaarst zijn getroffen door de economische neergang, de uitgesproken digitale genderkloof in een steeds virtuelere wereld en de toenemende druk van kinderopvangverantwoordelijkheden zijn slechts enkele factoren die vrouwen bijzonder kwetsbaar hebben gemaakt.”

Toch, zo zei Mastercard, heeft de pandemie ook laten zien hoe vrouwen onder buitengewone omstandigheden hebben kunnen leiden, daarbij verwijzend naar vrouwelijke leiders zoals premier Jacinda Ardern van Nieuw-Zeeland, bondskanselier Angela Merkel van Duitsland en premier Sanna Marin van Finland, die ” hebben geleid tot enkele van de meest succesvolle pogingen om Covid-19 te beheersen en tegelijkertijd orde, zekerheid, vertrouwen en rust te creëren. “

“Het benutten van dit momentum en het bevorderen van genderspecifieke initiatieven zal van cruciaal belang zijn om het potentieel van vrouwen te realiseren en de 172 biljoen dollar die wereldwijd verloren gaat als gevolg van de verschillen in levenslange inkomsten tussen vrouwen en mannen, af te bouwen”, aldus het rapport.

Het MIWE vertegenwoordigt bijna 80 procent van de internationale vrouwelijke beroepsbevolking en geeft een analyse van de sociaaleconomische factoren die hun succes voortstuwen en belemmeren.

De methodologie van de index omvatte een analyse van 12 indicatoren en 25 subindicatoren, waaronder vooruitgangsresultaten, kennisactiva en financiële toegang, en ondersteunende ondernemersomstandigheden.

Door deze scores samen te voegen, bood de index een algemeen cijfer van hoe succesvol individuele economieën zijn bij het bevorderen van vrouwelijk ondernemerschap. Het rapport van dit jaar bevatte ook aanvullende analyse van de vroege gevolgen van noodmaatregelen die door regeringen en het bedrijfsleven zijn genomen voor vrouwelijke ondernemers als reactie op de coronaviruspandemie in 40 wereldeconomieën.

Ontvang gratis onze nieuwsbrieven!

Advertentie (4)