Maak kennis met Cecilia.ai, de eerste interactieve robot barman

Foto GKI Group

Het verhaal van Cecilia gaat drie jaar terug. Voordat ze bij GKI ‘haar’ Cecilia noemden, introduceerden ze het idee als een eenmalig project, ‘Botender’ genaamd, om een ​​bedrijf te helpen op te vallen op een AI-conferentie, met een spraakgestuurde robotbarman die in slechts een week werd gebouwd.

Na het succes van die conferentie begon ze bij GKI te werken aan een nieuwe, beter uitziende unit die tijdelijk “Robobar” werd genoemd. Het was functioneel, met betere automatisering, had meer aanpassingsmogelijkheden en het belangrijkste was dat we een interactieve 3D-barman creëerden, geïnspireerd door de robotachtige barman uit de film “Passengers“.  

Robobar had een succesvolle Israëlische tournee, waar het drankjes schonk aan duizenden congresbezoekers terwijl de klanten van GKI, waaronder Cisco, NSO, Microsoft en anderen, hem met trots hadden aangenomen. 

Na de “tour”, keerden ze naar de tekentafel en begonnen te werken aan de nieuwste versie van de Robobar die geschikt zou zijn voor evenementen, maar die vooral in bedrijven zou kunnen dienen. De robot is gebouwd met een slank futuristisch ontwerp, verbeterde AI-vaardigheden, een touchscreen, coole LED-lampjes en een nieuwe vrouwelijke barman die het gezicht van het merk werd – Cecilia.

Cecilia is vernoemd naar Mary Louise Cecilia “Texas” Guinan, een actrice en ondernemer die beroemd was vanwege het runnen van speakeasy bars en nachtclubs in de Verenigde Staten in de roerige jaren ’20. Ze was sterk, invloedrijk en een pionier, net als Cecilia.

Behalve het vermaken van bezoekers en het mixen van heerlijke en precieze cocktails, is de robotbarman ook in staat tot ‘niet-menselijke’ vaardigheden, zoals het verzamelen van gegevens en deze analyseren tot bruikbare inzichten, een scherm met advertenties en branding weergeven, volledig op maat gemaakt voor elke gelegenheid, en 24/7 werken zonder rust of pauze in de badkamer.

Cecilia.ai wordt zowel voor verkoop als voor verhuur aangeboden. Bedrijven zoals luchthavens, hotels en stadions kunnen Cecilia kopen om wat kosten te besparen, een nieuwe bron van inkomsten te creëren of gewoon op te vallen en nieuwe klanten te trekken met een innovatieve ervaring.

Ontvang gratis onze nieuwsbrieven!

Advertentie (4)