Door het coronavirus maken Haredim in Israël massaal gebruik van internet

Screenshot Avratech

Bezeq Israeli Telecommunication meldt dat het Internet-verkeer in de ultra-orthodoxe wijken sinds de aanvang van de coronavirus crisis met 40% is gestegen.

Volgens Bezeq wijzen de cijfers op een ongekende verandering in de manier waarop het Internet door het Haredi-publiek wordt gebruikt.

Bezeq VP voor marketing en innovatie Keren Leizrovitz zei: “In het licht van de coronavirus dreiging ervaart de Haredi-samenleving in veel opzichten tektonische verschuivingen, die allemaal wijzen op een groter gebruik van de vele digitale middelen die tot nu toe nauwelijks waren doorgedrongen in deze gemeenschap.

Nu leidt de existentiële behoefte aan informatievoorziening tot een van de snelste processen van internetadoptie die we ooit hebben gezien. De grote toename van netwerkgebruikscijfers, samen met een sterke stijging van het aantal nieuwe abonnees, is het bewijs van een wijdverbreide snelle adoptie.

Bovendien geeft het onderzoek aan dat de Haredi-gemeenschap deze hulpmiddelen ook na het einde van de pandemie zal blijven gebruiken. Dit betekent dat we het hebben over een enorme verandering deze gemeenschap die de Haredi-manier van leven zeker zal beïnvloeden. De verbinding van de gemeenschap met de rest van de bevolking zal verbreden en dit za bijdragen aan economische groei. “

Uit de enquête blijkt dat 82% van de Haredim zegt nieuws en informatie over de verspreiding van het coronavirus via digitale bronnen te krijgen op speciale websites voor de Haredi-gemeenschap. 40% volgt reguliere nieuwsuitzendingen en 25% verkrijgt informatie uitsluitend via sociale netwerken. Ongeveer een derde zegt ook informatie verkrijgen van traditionele bronnen zoals rabbijnen en opiniemakers binnen de gemeenschap. 8% laat zich informeren door posters.

78% van de Haredi gemeenschap meldt momenteel meer Internet te gebruiken dan in het verleden, waarbij vrouwen meer tijd op Internet doorbrengen dan mannen. 26% van de ultra-orthodoxe ouders zegt dat hun kinderen in de leeftijd van 13 tot 18 jaar meer Internet gebruiken.

Advertentie (4)