Hoe een toeristisch bedrijf een succesvol culinair bedrijf werd door de coronacrisis

Delicious Israël hield zich succesvol bezig met het aanbieden van culinaire reizen door Israël, zoals bijvoorbeeld bezoeken aan wijnmakers, maar ook markten. En toen kwam eind februari het coronavirus in Israël.

De zaken gingen goed voor Inbal Baum, eigenaar van Delicious Israel culinary tours. “Ik had geen zorgen in de wereld tot 7 maart kwam,” vertelt ze ISRAEL21c.

Tot overmaat van ramp was de hightech-startup van haar man in februari omgevallen.

Baum en haar echtgenoot Tal Ater hadden geen tijd om depressief thuis te zitten. Ze begonnen met twee nieuwe producten van Delicious Israel.

Eerst begonnen ze virtuele rondleidingen en kooklessen aan te bieden. “Het gaat heel goed”, zegt Baum. “Anders hadden we dit niet gedaan en het is een geweldige kans geworden om Israël op een niet-politieke manier te verbinden met Joodse groepen en anderen in het buitenland.”

Begin juni lanceerden ze Delicious Experiences, een platform dat virtuele privé ervaringen biedt onder leiding van “waanzinnige top chefs, mixologen (‘de kunst cocktailrecepten zelf te maken en te ontwerpen’), sommeliers, auteurs van kookboeken, voedselfotografen en andere culinaire hoogstandjes van over de hele wereld.”

“Veel bedrijven zoeken naar nieuwe manieren om contact te leggen met klanten”, zegt Baum. “Dit idee was nooit eerder interessant geweest, maar nu zien ze het potentieel.”

De selectie van ongeveer 50 experts varieert van een Portugese banketbakker tot een Italiaanse pastamaker tot een Singaporese chef. Maar er zijn ook Israëlische auteurs, zoals kookboek-schrijver Adeena Sussman.

“Iedereen die ik ken, mist reizen, dus we dachten hoe we mensen voedsel-ervaringen kunnen bieden, waar je ook ter wereld bent. Het is interactief en persoonlijk – je kijkt niet alleen naar een kookles of demo. Je creëert en ervaart”, zegt Baum.

“De lessen sommelier helpen je bijvoorbeeld om je smaak te begrijpen. U kunt wijn uit uw eigen kelder gebruiken of we sturen u dezelfde wijn die de sommelier zal hebben. ”

Als extra kers op de taart doneren sommige deelnemende experts hun verdiensten aan goede doelen.

Advertentie (4)