Israëlische startup laat je met een app zelf bepalen wanneer je in een hotel in-en uitcheckt

Foto As You Stay

De Israëlische reistechnologie startup As You Stay heeft maandag aangekondigd dat het met 400.000 hotels en andere vakantie verblijfplaatsen samenwerkt die zijn verspreid over vijf continenten, om vaste in- en uitchecktijden te helpen elimineren. Met behulp van een app kunnen reizigers het exacte tijdstip selecteren waarop ze van plan zijn aan te komen en te vertrekken en betalen op basis van de uren van hun verblijf.

Tijdens de Covid-19 pandemie kreeg As You Stay de kans om zijn diensten uit te breiden van 100.000 naar 400.000 overnachtingsplekken over de hele wereld. Met zijn uur classificatiesysteem kunnen reizigers ‘kunstmatige beperkingen’ van in- en uitchecktijden vermijden, waardoor ze worden geholpen met hun toeristische dienstregelingen en tot 30% kunnen besparen doordat hun verblijf per uur wordt gerekend en niet per dag, schrijft Calcalist.

“In een tijd waarin hotelkamers over de hele wereld tegen spotprijzen worden aangeboden, implementeert As You Stay drie baanbrekende bewegingen”, aldus oprichter en CEO van As You Stay Ofer Helfman. 

“Betaling op uurtarief door het bepalen van flexibele in- en uitchecktijden waar ook ter wereld, een extra korting op basis van het uurtarief en het toestaan ​​van reserveringen zonder opgave van creditcardgegevens en zonder annuleringskosten tot 48 uur voorafgaand aan de vooraf bepaalde aankomsttijd,” legt Helfman uit.

As You Stay verwacht dat de wereldwijde inspanningen om burgers te vaccineren zullen leiden tot het langzaam terugkeren van reizen in en tussen landen, naar het niveau van vóór de pandemie. 

Naast het aanbieden van meer flexibiliteit aan toeristen, zegt het bedrijf dat het huishoudelijk personeel in hotels en vakantieverblijven niet langer te maken krijgt met zware piektijden en druk om kamers in beperkt tijd in de ochtend-en avonduren klaar te maken. 

De As You Stay-technologie breidt de in- en uitchecktijden van gasten in zekere zin uit over een cyclus van 16 tot 18 uur, waardoor een kleiner aantal personeelsleden nodig is om kamers zonder vertraging voor te bereiden voor een nieuwe gast en overvolle incheckprocessen worden geëlimineerd.

Ontvang gratis onze nieuwsbrieven!

Advertentie (4)